luni, 28 ianuarie 2013

Fiul risipitor

Acum ceva timp mi-am zis ca ar trebui sa citesc si din cea mai influenta carte din istorie: Biblia. Nu pentru ca m-ar fi apucat vreun sentiment bisericesc, dar mai mult pentru a citi cateva randuri fara ca cineva sa le interpreteze pentru mine. Nu vreau sa jignesc oamenii ce cred cu tarie in credinta lor, dar pentru mine religia nu se mai identifica cu Biserica de mult timp.
Cand eram mic la bunicii mei, a citi Biblia singur era ceva de neimaginat, in mare datorita preotului ce le spusese ca atunci cand citesti singur cartea sfanta o interpretezi gresit. Asa ca era bine sa fie tinuta drept bibelou si daca se putea incuiata precum faceau preotii anglicani in epoca medievala.

Revenind la lectura mea, pilda ce m-a impresionat a fost cea a fiului risipitor. O stiti cu totii si totusi mie mi se pare extrem de confuza. Are de-a face cu a doua sansa, intr-un sens larg, dar ma sacaie ceva. Noi nu suntem personaje de carte, fie ea si sfanta, asa ca suntem noi capabili de o schimbare atat de majora?
Asa de forma ne schimbam mereu, scapand sau capatand vicii pe masura ce o facem. Dar ramane ceva de care putem scapa cu greu: gandurile noastre. Putem sa mintim pe oricine, oricat de mult ar dura, dar nu ne putem minti pe noi insine. Pilda ne spune de cainta aceea suprema, dar sa fim seriosi, asta se poate intampla in cazul unei revelatii religioase.(PS si daca vrei sa te calugaresti iti trebuie cazier, deci nu mai este ca in Biblie)
Sincer, pana in ziua de astazi nu am intalnit niciun om care sa sufere o schimbara biblica. Si nici nu cred ca cineva si-a dorit o asemenea schimbare, daca stau sa ma gandesc.
Pilda mai are si o parte, fiul acela ce a ramas acasa si nu i-a dat tatal mai nimic. Este interpretat ca el nu a ajuns sa-si iubeasca tatal indeajuns de mult si de aia nu a primit nimic. Adica daca nu te schimbi nicio rasplata nu te asteapta. Dar poti sa traiesti fericit sa-ti cheltui resursele morale si pecuniare , apoi sa-ti ceri iertare celui de sus, celor de la acelasi nivel cu tine si sa te consideri schimbat. Am dreptate sau nu?






2 comentarii:

Bine, bine...ai ceva de spus!