marți, 28 iunie 2011

Generatia agramata

   Saptamana trecuta s-a tinut examenul de Capacitate. Dar nu se mai numeste asa, pentru ca se schimba de la an la an denumirea si rolul sau. 
    Saptamana aceasta se dau probele scrise la Bacalaureat. Si aici sunt schimbari majore dar nu vreau  sa vorbesc despre asta.
     Vreau sa vorbim despre subiectele ce au fost date copiilor. Saptamana trecuta in tramvai auzeai doar mamici furioase pe Minister pentru subiectele extrem de dificile. Pentru ca sunt curios din fire am cerut si eu unui copil de la fosta mea scoala generala sa vad subiectele. Sincer, fara exagerari va spun ca subiectele erau pentru copii retardati. La romana era o analiza pe text cu sinonime, o mica compunere si o argumentare. La mate cateva formule si atat. Ce-a fost asa greu nu imi dau seama. Stiu ca toti spun asa dupa ce au trecut de un examen,dar a fost simplu.
     Dar sa trecem la categoria pitzipoance in devenire si smecheri de liceu. Aici situatia este mult mai grava pentru ca la liceu exista acum, cu foarte mici exceptii, doar dobitoci. Tampiti de atata calculator, mess, telefoane si fumuri. Oamenii nu au mai citit o carte, de la basmele lui Ispirescu. Si aici subiectele grele iar elevii inteligenti. Iarasi mamici sufocate de atata indignare pentru ca puisorii au invatat dar nenorocitii astia fac tot posibilul sa-i pice. Nu-i bai, mai stau 2 ani acasa, mai mananca niste seminte la coltul scarii, mai o "ce faci pisi?" si trece timpul.
      Sincer nu ma mira dar sunt curios sa vad procentul de promovabilitate. In mod cert va fi umflat prin directori ce intervin, supraveghetori ce inchid un ochi sau sume exorbitante de bani aruncate. Nu-i nimic, ei reprezinta viitorul nostru. Mai jos sunt cateva comentarii ale elevilor de clasa a XII-a gasite pe forumuri dupa ce au ajuns acasa si si-au varsat frustrarea . Sa va dati seama de ce nu merita sa treaca. Enjoy!

  • profu care a scris subiectu 3 ar tbui impuskt!"
     
  • "daca se putea mai greu sa fie fratilor,la partea 2 am stat si mam gandit ca nebunu....daca eau 5 e bn ..sper sa ma auda dumnezeu sa eau 5"
    "
  • ultima noapte este roman toata ziua...de camil petrescu trebuia scris jocul inelelor.nici macar nu am facut la scoala jocul inelelor.am scris iona"  
  • a fost bine. insa am avut asa o asistenta severa.dar in timp ce se plimba reuseam sa mesteresk ceva prin telefon.da de sala no problems!toti ne kunoasteam,si nu nea stresat acest fapt.


2 comentarii:

  1. M-ai facut curioasa cu comentariul nr. 3. Cred ca voi merge pana la biblioteca sa cer Jocul Inelelor :) Ca de cand magia cartilor a fost inlocuita cu manelele, smecheria si lenea, e foarte probabil ca si ielele sa fi devenit (culmea) - inele!
    Noi sa fim sanatosi...

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) oamenii astia citesc opere de care noi nici nu am auzit. Sunt prea dificile pentru noi. Adevarat...noi sa fim sanatosi!

    RăspundețiȘtergere

Bine, bine...ai ceva de spus!