duminică, 13 martie 2011

Dezastrul suprem

   Cutremurul din Japonia ne-a aratat inca o data, desi nu era necesar, ca suntem extrem de fragili in fata naturii dezlantuite.Un cutremur de  8,9 grade pe scara Richter este de extrem de puternic si violent, capabil sa darame si cele mai solide cladiri. Din fericire pentru japonezi, apropierea lor de o falie activa, dar si capacitatea de a invata din istorie i-a aparat. Au ridicat zgarie-nori rezistenti la asemenea magnitudini, au proiectat sisteme ce opresc gazul si curentul automat avan astfel daune minime.
   Din pacate nu s-au asteptat si la un tsunami devastator. Acest zid de apa a provocat mai multe morti decat cutremurul in sine. Trebuie sa marturisesc ca am vazut in direct cum valul a lovit tarmul si a inaintat pe uscat. Aveam impresia ca vad un musuroi de furnici luat de ploaie. Dar erau oameni ce fugeau pentru viata lor;am inghetat pe scaun. Este greu sa vezi la televizor asa ceva, dar ganditi-va la cei care au vazut agoniseala de o viata, sau mai rau cineva iubit luat de torent.
  Ma ingrozeste ideea unui cutremur mult mai mic la noi in tara. Nu avem cladiri proiectate pentru cutremure, nu avem sisteme sofisticate si nici un raspuns adecvat din partea autoritatilor. Stiu ca pana la urma poti sa mori mergand pe strada, dar nu mi-e frica ca o sa mor eu. Mi-e frica ca o sa moara cineva la care tin...

2 comentarii:

  1. Desi toti se asteptau la un big one, totusi au avut surpriza tsunami si s-au intamplat lucruri grave. O tragedie nucleara, probabil. Ascultam ceea ce spunea o romanca care traia acolo. Avea incredere in japonezi ca vor rezolva toate problemele. Si eu am incredere in harnicia si perseverenta acestui popor. Sa ne rugam pentru cei care au pierit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Niciodată nu suntem suficient de pregătiţi, nici chiar când ne închipuim că am trăit în decenii de 'pregătiri'...

    http://munteanuk.blogspot.com/2011/03/din-senin-out-of-blue_15.html

    RăspundețiȘtergere

Bine, bine...ai ceva de spus!