luni, 21 martie 2011

De la eu la noi

   Articolul este destinat si femeilor si barbatilor, dar pentru ca eu am patit-o cu baietii o sa ma refer in special la ei. Daca o fata doreste sa spuna versiunea ei, este rugata sa o lase drept comment si o sa o postez apoi.
   Am auzit chiar si astazi la facultate despre fenomen si surprinzator sau nu ,aveau acceasi parere ca mine. Este vorba despre transformarea de la "eu" la "noi". Mai precis implicarea intr-o relatie si modul in care ne influenteaza. 
   De la un tip independent, cu chef de viata si participant activ  social devine o jumatate a unui cuplu. Pentru unii dintre prietenii mei a fost o adevarata binecuvantare ca si-au gasit o prietena repede caci altfel cred ca ajungeau rau. Pentru altii nu a fost chiar benefic. Eu insumi mai aveam un pic si ajungeam ca cei de jos, dar noroc ca ma plictisesc repede cand sunt agasat de ceva.
   Dau exemplu concret: SMS pe telefonul prietenului "Hai coaie la o bere, sau la un tenis pe sintetic". Raspunsul vine de pe telefonul prietenei, scurt si la obiect: "NU". Pot sa va arat mesajul daca vreti. Aceeasi situatie era invocata si la facultate si credeti sau nu, raspunsul a fost acelasi.
   Sau exista situatia cand spui :" Hai pana la mine, jucam o tabla/ fifa /etc" si ti se raspunde "N-avem timp" sau "Nu venim" de parca facusem invitatia pentru doi. Am patit-o chiar si cu rude apropiate ce imi raspundeau " S-o intreb pe x". Ori eu nu rosteam bine cand faceam invitatia pentru unul, ori ei nu auzeau bine.
   Tineti cont ca nu aveam nimic impotriva prietenelor celor mai sus-amintiti ci doar nu aveam chef sa le invit mereu, pentru ca este nevoie sa ma comport altfel. Aceasta schimbare nesimnificativa aparent este doar inceputul si nu vreau sa dramatizez, dar oameni la 20 de ani, comportandu-se ca un cuplu casatorit de 30 de ani nu este neaparat magulitor.
    Cum am mai primit un comment pe blog, degeaba scriu , nimeni nu asculta, dar este vorba de un principiu. Nu pot sa-i schimb si nici nu incerc, dar ar fii bine sa aveti un pic de spatiu personal si sa existe "EU" in "NOI".


6 comentarii:

  1. Urate situatii! Pana la urma s-a rezolvat? Sau tipa l-a subjugat de tot? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Astia ar trebui batuti cu un scaun pliabil

    RăspundețiȘtergere
  3. @ vlad: adevarata remarca ta=))) poate o s-o pun in aplicare>:)

    RăspundețiȘtergere
  4. wow :)
    eu niciodata nu i-am tinut cont prietenului. Am oferit libertate deplina cu o singura conditie:sa fie sincer. Sa nu ma minta! pana la urma, cum zici si tu, nu suntem casatoriti. fiecare face ce vrea.
    nu stiu dar mie mi se par aiurea situatiile astea... am avut si eu un prieten care incerca sa ma indeparteze de prietenele mele cele mai bune si am renuntat la el ca sa ma "intorc" la ele. e naspa cand ti se zice cu subinteles sa stai acasa sau sa te duci la el si sa nu iesi cu prieteni. eu cel putin nu am acceptat. Atata timp cat eu ofer libertate, sa mi se ofere tot atata libertate. scurt si la obiect!

    RăspundețiȘtergere

Bine, bine...ai ceva de spus!