miercuri, 15 decembrie 2010

Jules Verne

  Vroiam sa scriu despre Isaac Asimov, dar a aparut mai tarziu in preferintele mele literare, asa ca am decis sa vorbesc despre Jules Verne.
   Desi astazi majoritatea cartilor sunt destinate copiilor, mai inteligenti cei drept, atunci cand au aparut erau futuriste si considerate science-fiction. De fapt cred ca el inventat genul ( glumesc, exista cu mult inainte). Pentru mine, copil fiind ,cartile lui Jules Verne erau cele mai interesante carti scrise de om. Puteai sa mergi in Africa, Asia, sa cutreieri oceane alaturi de Nautilius sau sa plutesti  5 saptamani in balon. Era bucuria mea sa citesc o carte de-a sa. Parca eram mereu in mijlocul actiunii, suferind atunci cand se intampla ceva rau, bucurandu-ma cand binele invingea prin mijloace nebanuite.
   Pot sa spun ca m-a influentat enorm. Asa am ajuns omul de astazi, ce inca mai viseaza in lumea noastra pragmatica. M-a invatat sa sper atunci cand totul pare pierdut, sa ma bazez pe prieteni adevarati si nu in ultimul timp sa fii pregatit pentru tot ce-ti arunca soarta.
   Am cumparat colectia sa de la Adevarul si chiar am citit multe dintre ele. Chiar daca nu le-am mai vazut la fel ca acum multi ani, au un loc special in amintirile copilariei mele. Imi place sa ma gandesc ca peste mult timp o sa le citesc copiilor mei- daca o sa am- si sper sa le insufle si lor aceleasi valori.

4 comentarii:

  1. permite`mi sa`ti strang mana :) mi`a luminat copilaria si a fost unul din autorii care m`au ajutat sa visez, care m`au purtat prin intermediul cartilor sale peste tot in lumea asta:) de acord cu tine referitor la copii, eu am unul si cu siguranta ii voi insufla dorinta de a citi Jules Verne :)

    RăspundețiȘtergere
  2. mersi! sa-ti traiasca copilul si sa citeasca cat mai mult Jules Verne!

    RăspundețiȘtergere

Bine, bine...ai ceva de spus!