marți, 5 ianuarie 2010

Doar o carte?

Prima carte pe care am citit-o, exceptand cartile de colorat si abecedarul, a fost “O calatorie spre centrul pamantului”, de Jules Verne.Am fost de-a dreptul fascinat de aceea lume plina de oameni temerari in al caror dictionar nu exista cuvantul imposibil.

Desi eram un copil de doar 5 ani, imi amintesc ca am terminat de citit in doar 2 zile.Pur si simplu nu ma saturam de acea poveste minunata, iar cand am aflat ca mai exista alte carti scrise de acelasi autor am fost extaziat. Le-am devorat in saptamanile urmatoare, marindu-mi cunostiintele mele de copil despre lumea inconjuratoare, oamenii care fac orice pentru a-si atinge scopul, sau despre calitatile nobile precum onestitatea, curajul sau spiritul de sacrificiu.

Trebuie sa marturisesc ca nici o alta carte nu m-a impresionat precum “O calatorie spre centrul pamantului”. Poate am crescut si pe langa acele calitati pe care le-am observat prima oara, acum puteam sa vad si minciuna, tradarea sau lacomia. Sau poate universul meu micut s-a mai marit si tot ce am citit nu a reusit sa ma impresioneze.

Astazi, desi suntem inconjurati de de mijloace de informare, sau surse de carti online, citim din ce in ce mai putin.Internetul pare auster, iar cartile pe care le gasim online, par sa isi piarda din farmecul original. Atunci cand tin o carte in mana, intru intr-o stare de concentrare unde minte se dezlantuie odata cu desfasurarea firului narativ.In fata computerului trebuie sa fiu mereu atent sa nu fiu distras sau pur si simplu este de-a dreptul obositor lecturarea unei carti in format electronic.

Totusi v-as invita sa faceti un efort si sa incercati sa cititi cat mai mult, nu de alta dar nu cititi pentru altii.Ca sa nu mai zic ca altfel veti fii etichetati drept un pusti- messenger...


Ps:am avut o sora mai mare care se plictisea sa-mi citeasca la desene...asa ca m-a pus sa citesc..de la 4 jumate:D



3 comentarii:

  1. :)) la 5 ani ai citit Jules Verne??? eu la varsta aia nici nu stiam ca fluturasii aia albi de pe televizor se pot "citi"...tot respectul=D>

    RăspundețiȘtergere
  2. asta a fost geniu de mic. ce stiti voi :)) a citit abecedarul la 4 ani si apoi la 5 jules verne (pt ca a zis ca prima carte citita a fost abecedarul)...

    RăspundețiȘtergere
  3. la 5 ani tu stiai sa citesti atat de bine incat ai terminat cartea doar in 2 zile?
    cam ciudat !!!!!!

    RăspundețiȘtergere

Bine, bine...ai ceva de spus!